Plāno kļūt aktīvāks? Uzzini, kādi treniņi Tev vajadzīgi

Fiziskās aktivitātes ir veids, kā saglabāt veselību un uzturēt sevi formā. Tieši tādēļ sportiskam būtu jābūt ikvienam cilvēkam – neatkarīgi no vecuma un iespējām. Regulāri treniņi uzlabo pašsajūtu, izskatu un veselību: treniņi aizkavē paaugstināta asinsspiediena rašanos, mazina stresu, uzlabo vielmaiņu, sekmē pretnovecošanās procesus, uzlabo dzīves kvalitāti kopumā Galu galā – treniņi ļaus ērtāk justies .

Regulāri treniņi spēj izmainīt Tavu dzīvi – cilvēks ir radīts lai būtu aktīvs, tāpēc treniņi ļauj justies labāk, palīdz uzturēt labu veselību , nervu sistēmas darbību un sniedz neskaitāmus citus labumus. Tāpēc, ja pienācis laiks pārmaiņām, atbilstoši treniņi noteikti būs labs veids, kā sākt.

Šobrīd, kad tik daudz laika tiek pavadīts birojos un auto, cilvēkiem ir svarīgi pierast pie aktīva dzīvesveida – regulāri treniņi liek justies labāk un palīdz tikt veiksmīgāk galā ar dzīves izaicinājumiem. Treniņi sniedz gan gandarījumu, gan uzlabo veselību. Treniņi palīdz mazināt atkarību veidošanās risku – piemēram, personas, kas aizraujas ar kādu sporta veidu vai regulāri apmeklē trenažieru centru, ievērojami retāk smēķē, dzer grādīgos dzērienus , kā arī citas atkarību izraisošas vielas. Tāpat arī šādi cilvēki biežāk lieto pilnvērtīgāku uzturu, ir līdzsvarotāki un ar optimistiskāki. Tāpēc – ja gribi manāmi uzlabot vai mainīt savu dzīvesstilu

Katru dienu mēs veicam dažādas kustības – staigājam, kāpjam pa kāpnēm, uzkopjam telpas un veicam citas darbības. Taču, ja saproti, ka ar to nepietiek, , iespējams, jāapmeklē sporta klubi vai svaru zāle, kurā atrodami visām prasībām atbilstoši trenažieri. Sporta klubi ir arī veids, kā īstenot ieceres, piemēram, kļūt spēcīgākam, palielināt muskuļu masu. Ja iepriekš nekad neesi bijis sporta zālē, palīdzēt var arī personīgais treneris, kurš parādīs, kā lietojami trenažieri, kā sasniegt konkrētus mērķus , kā arī dos citus padomus. Turklāt personīgais treneris var asistēt ne tikai pirmajos treniņos vien – viņa atbalsts var noderēt arī ilgtermiņā, tāpēc jāmeklē tādi sporta klubi, kas piedāvā šādu pakalpojumu.

Tas, cik regulāri treniņi vajadzīgi, arī lielā mērā atkarīgs no tā, kāds ir mērķis. Piemēram, ja ir mērķis uzlabot fizisko formu, fiziskām aktivitātēm būtu jāvelta vismaz pusstunda katru dienu. Taču tas nenozīmē, ka katru dienu jāapmeklē fitnesa klubi un jāizmanto trenažieri, labs risinājums ir arī aktīva pastaiga, skrējiens vai brauciens ar velosipēdu. Lai nodrošinātu labāku rezultātu un treniņi tik ātri neapniktu, aktivitātes vēlams dažādot.

Kādai treniņu vietai dot priekšroku?

Fitnesa klubi, šķiet, ir visur – vismaz par dažiem katrā pilsētā. Taču, kuram no tiem dot priekšroku? Izvēloties, kura svaru zāle vai sporta klubs būs atbilstošākais, uzmanību vēlams pievērst vairākiem faktoriem, tajā skaitā, tā atrašanās vietai, interjeram, servisam, protams, arī izmaksām. Protams, ikviens pats var spriest, kurš no faktoriem ir svarīgākais, tomēr vērts apskatīt vairākus variantus, lai saprastu, kura svaru zāle un trenažieri spēs apmierināt visas Tavas prasības. Jāņem arī vērā, ka nereti sporta klubi piedāvā arī dažādus papildus pakalpojumus, piemēram, fitnesa bāru.

Vēl viens izaicinājums – izvēlēties lielisku personīgo treneri

Lai justos un izskatītos lieliski, dažkārt mums nepieciešami cilvēki – frizieris, masieris, jā, iespējams, arī personīgais treneris. Šie cilvēki rūpējas par mums, ieguldot savu laiku un prasmes. Taču mūsu labsajūta un vēlamais rezultāts lielā mērā atkarīgs no mūsu komunikācijas ar šiem cilvēkiem. Tādēļ arī atrast īsto treneri var būt patiess izaicinājums. Īstais personīgais treneris ne vien ir savas jomas profesionālis – svarīgi ir arī tas, kāda ir jūsu saskarsme.
Labi treneri savas zināšanas regulāri uzlabo, apmeklējot dažādus seminārus un apmācības. Ja plāno izmantot personīgā trenera pakalpojumus, pajautā, lai apmeklētie fitnesa klubi informē Tevi par tur strādājošo treneru sasniegumiem un sertifikātiem. Tāpat, vēloties atrast īsto treneri, pie katra no viņiem ieteicams apmeklēt vismaz pāris nodarbības – viena reize arī var nebūt precīzs rādītājs. Tāpat jāņem vērā, ka katrs treneris darbā izmanto savas stratēģijas – vienam kādi noteikti trenažieri liekas labāki un efektīvāki par citiem, kāds cits uzskata, ka svaru zāle nav vieta izklaidei un neļauj slinkot. Tomēr arī šeit diez vai trenažieri un cits aprīkojums būs būtiskākais moments – svarīga ir arī pozitīva attieksme un iedrošinoša atmosfēra treniņa laikā.
Lai arī kāda svaru zāle tiktu apmeklēta un kādi trenažieri lietoti, būtiskākais, lai treniņi dotu patiesu prieku. Pirms uzsāc trenēšanos, izvērtē, ko piedāvā dažādi fitnesa klubi, lai saprastu, kas tieši Tev ir vajadzīgs.